Köpvillkor

Prenumeration av Snusbrev

När du prenumererar på produkter via Snusbrev.se så skickas de produkter som du beställer automatiskt i det intervall du angivit vid din beställning. Ett e-mail skickas i samband med din leverans  så att du vet att produkterna är beställda och på väg. Prenumerationen kan när som helst avslutas genom att du loggar in på ditt konto (Mina Sidor) och pausar din beställning alternativt att du kontaktar kundtjänst via mail eller telefon. Fraktkostnaden är inkluderad i ditt pris per Snusbrev. Väljer du att betala med kort dras beloppet automatiskt från ditt kort i samband med leveransen.

1. Åldersgräns

Personer som är under 18 år får och kan inte handla på Snusbrev.se. För att använda vår tjänst behöver vi ditt personnummer - oavsett om du köper tobaksprodukter eller ej. Vid betalning i kassan är det obligatoriskt att ange personnummer. Beställning som görs i annan persons namn (urkundsförfalskning), eller på annat sätt som medför att Snusbrev.se riskerar lida ekonomisk skada, polisanmäls. Varje beställning och kund granskas även manuellt för högsta säkerhet, eftersom tobak är en vuxenprodukt. Vid misstanke om oegentligheter eller missbruk av vår tjänst förbehåller Snusbrev.se alltid sig rätten att neka köp.

2. Pris

Alla köp sker i svenska kronor (SEK). I priserna ingår alltid skatt och moms. Vi förbehåller oss rätten att genomföra förändringar gällande pris eller prenumerationens innehåll. Vid prisändringar eller väsentliga förändringar av prenumerationen kommer vi att meddela dig via e-post eller telefon minst 30 dagar innan ändringen träder i kraft. 

3. Köp

I samband med beställning skickar Snusbrev.se en preliminär orderbekräftelse per e-post. Den preliminära orderbekräftelsen genereras automatiskt av våra system utan manuell översyn. Avtal om köp träffas först efter att Snusbrev.se kontrollerat köparens ålder samt godkänt beställningen.

4. Leveranser

Leveranstiden för den första leveransen är 1-3 arbetsdagar. Beställning före kl. 15.00 (helgfri vardag) skickas normalt samma dag, annars skickas beställningen nästföljande vardag. Därefter kommer följande beställningar att levereras enligt det intervall du själv valt vid beställningstillfället. Önskar du ändra frekvens av utskick kan du enkelt justera det under Mina Sidor. Vi gör alltid vårt absolut bästa för att fullfölja din beställning men det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller telefon. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.

5. Transporttillfället

Vi står för transportrisken från vårt lager till dig som kund. Till exempel om ditt paket skulle komma bort, vara skadat eller saknar varor ersätter vi dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss, till exempel när du vill byta ut varor.

6. Delad order

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Vid dessa tillfällen kommer du först att kontaktas av kundservice.

7. Betalning

Vi samarbetar med DIBS, som är Nordens ledande leverantör av betaltjänster via Internet. DIBS är certifierade av banker och kortinlösare till att hantera betaltransaktioner på högsta säkerhetsnivå. All kommunikation mellan butiken och din bank sköts av DIBS och krypteras via SSL (Secure Sockets Layer). Vi har därmed aldrig tillgång till kortinformationen och kan därför inte registrera eller lagra dina kortuppgifter utan detta sker hos DIBS. Vid betalning med kort fyller du i ditt kortnummer, kortets giltighetstid och CVC/CVV-kod. Vi accepterar för närvarande betalning med VISA och MasterCard — och du kan även betala med kort när du handlar via telefon hos oss. Om vi inte lyckas debitera dig på grund av att tex giltighetstiden gått ut, kortet är spärrat eller att täckning för beloppet saknas, genomförs tre nya försök under de tre nästkommande dagarna. Därefter kommer du bli kontaktad av kundservice.

Du har även möjlighet att betala via faktura eller delbetalning som sker i samarbete med Klarna.
Genom att lämna information i kassan godkänner du DIBS och Klarnas villkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Snusbrevs allmänna villkor. Snusbrev använder krypterad dataöverföring. 

8. Garanti

Garanti lämnas alltid i enlighet med konsumentköplagen. Men vi föreslår alltid att du skall kontakta oss om du inte är nöjd så vi på bästa sätt kan lösa ditt problem. Mer om konsumentköplagen kan du läsa här (Öppnas i nytt fönster).

9. Reklamationer

Viktig information: Vid alla typer av reklamationer måste du uppvisa ett faktiskt fel. Behåll därför den defekta produkten, kasta eller bruka den inte. Det är lämpligt att  du som kund kontrollerar leverans direkt vid mottagandet för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Snusbrev.se på telefon 08-588 849 80 , via e-post info@snusbrev.se eller via Snusbrev.se och uppge beställningsnummer samt orsak till reklamationen. Vid reklamation av vara skall kunden begära ett s.k. RN (returnummer) och fraktetikett, som sedan är giltigt i 14 dagar. Vid samtliga fall då en vara returneras till Snusbrev.se skall kunden först ha erhållit ett RN. Defekta produkter som returernas till Snusbrev.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. Hos Snusbrev.se har privatkonsument rätt att få en förbetalad fraktetikett sig tillsänd. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt hanteringskostnad för ärendet. Försändelser som saknar RN återsänds till avsändaren och fraktkostnaden debiteras. Faktura om 10 dagar netto, vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50kr samt dröjsmålsränta. Snusbrev.se står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt gods.

10. Uppsägning

Du som kund har alltid rätt att pausa eller avsluta din prenumeration av Snusbrev. Detta måste ske minst 7 dagar innan nästa leverans. Du pausar eller avslutar din prenumeration via Mina Sidor eller genom att kontakta kundservice på telefon 08-18 66 06 eller via e-post info@snusbrev.se

Snusbrev.se äger rätt att säga upp Avtalet med en uppsägningstid om 30 dagar. Vi förbehåller oss även rätten att utan föregående avisering säga upp Avtalet med omedelbar verkan om du som kund bryter mot väsentliga delar i Avtalet.

11. Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den. En bruten förpackning är exempelvis när det förslutna plasthöljet runt dosan brutits eller tagits bort. Snusbrev.se tillämpar Distans- och hemförsäljningslagen. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Snusbrev.se, förslagsvis via e-post på info@snusbrev.se eller telefon 08-18 66 06 för erhållande av ett returnummer (RN) samt fraktetikett. Returfrakten bekostas av konsumenten. Om en vara är transportskadad skall Snusbrev.se kontaktas inom skälig tid för information om ersättning.

12. Personuppgifter, sekretess & säkerhet 

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din order samt för utskick av erbjudanden vi sms, e-post eller annan direktreklam. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Snusbrev.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part (annan person, eller annat företag). Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via ditt kundkonto eller via kontakt med oss på Snusbrev.se. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post: info@snusbrev.se. Ditt personnummer sparas hos oss och vi använder det för att verifiera att du som köpare är myndig. Detta är vår enda anledning till att begära ditt personnummer.

13. Hantering av cookies

En cookie är en textfil som skickas ifrån en websida, t.ex. vår (www.snusbrev.se) till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används för att lagra inloggningsinformation samt Din Varukorg när du surfar runt hos oss mm. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig. Har du övriga frågor gällande villkor och lagar så kan du besöka konsumentverkets hemsida om Tema E-handel.

14. Tvist

Vår målsättning är alltid att göra dig så nöjd som möjligt. Skulle vi mot förmodan hamna i en tvist följer Snusbrev.se alltid allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

15. Varors beskaffenhet

Trots att vi gör allt vi kan för att informationen på www.snusbrev.se skall vara så korrekt som möjligt i hänseende till bild, beskrivning och övrig information om produkten, kan ibland varors beskaffenhet skilja sig i verkligheten. Till exempel kan produkten ha andra etiketter, färger eller utformning än vad som framgår på www.snusbrev.se. Innehållet är dock alltid detsamma som det som träffades vid köp.

16. Köp från personer utanför Sverige 

Det är ej tillåtet för person eller annan juridisk person utanför Sveriges gränser att beställa snus eller andra produkter vi erbjuder på Snusbrev.se. Vår ordermottagning är helt anpassad för svenska lagmässiga förhållanden och vi kommer inte behandla beställningar som uppenbarligen kommer från person utanför Sverige.